Struktura Dziennego Domu "Senior-Wigor"
Funkcjonowanie Domu określają:
1) Statut Domu „Senior-WIGOR”,
2) Regulamin organizacyjny,
3) Program działalności Domu,
4) Plan pracy sporządzany na każdy rok działalności.
W Domu tworzy się następujące stanowiska:
1) kierownika,
2) głównego księgowego,
3) opiekuna,
4) stosownie do potrzeb Dom może zatrudniać również specjalistów z różnych dziedzin w tym szczególnie:
psychologa, pielęgniarkę, instruktora muzyki i muzykoterapii, instruktora tańca, instruktora kinezyterapii; w ilości godzin wg potrzeb Seniorów.
Kierownik Domu organizuje i koordynuje pracę Domu.
Kierownik zatrudnia kadrę odpowiednio do potrzeb placówki na poszczególne stanowiska pracy zgodnie z wymaganymi kwalifikacjami.
Kierownik jest bezpośrednim przełożonym zatrudnionych pracowników.
Kierownik reguluje szczegółowe zagadnienia dotyczące funkcjonowania Domu w formie zarządzeń wewnętrznych.
Do zadań Kierownika należy w szczególności:
1) reprezentowanie Domu wobec organów administracyjnych, instytucji i osób trzecich,
2) nadzór nad bieżącą działalnością Domu,
3) realizacja wyznaczonych zadań,
4) nadzór nad sprawami kontroli wewnętrznej BHP i p.poż.,
5) nadzór nad prowadzoną dokumentacją dotyczącą działalności Domu,
6) właściwe wykorzystanie dotacji przyznanej na prowadzenie Domu,
7) zapewnienie zgodnych z obowiązującymi przepisami warunków pracownikom i uczestnikom terapii,
8) sporządzania sprawozdań z działalności Domu,
9) przyjmowanie skarg i wniosków.
W razie nie świadczenia pracy przez kierownika Domu i pełnomocnika, wyznaczony przez Burmistrza Miasta pracownik przejmuje wszelkie kompetencje i obowiązki kierownika Domu.
Z chwilą wyznaczenia pracownik Domu, zgodnie z pkt 1 niniejszego ustępu, otrzymuje od Burmistrza Miasta pełnomocnictwo do zarządzania Domem i reprezentowania Domu, na okres nie świadczenia pracy przez kierownika Domu.
Do dokonywania czynności prawnych w imieniu zakładu uprawniony jest kierownik Domu – w ramach udzielonego pełnomocnictwa przez Burmistrza Miasta lub ustanowiony przez kierownika jeden pełnomocnik.
Udzielenie pełnomocnictwa wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności.
Do zadań głównego księgowego należy:
1) prowadzenie rachunkowości jednostki, a w szczególności:
a) opracowanie projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez kierownika Domu dotyczących prowadzenia rachunkowości,
b) sporządzanie, przyjmowanie, organizacja obiegu, archiwizacja i kontrola dokumentów w sposób zapewniający prawidłowy przebieg operacji gospodarczych oraz ochronę mienia Domu,
c) prawidłowe prowadzenie księgowości Domu,
d) prawidłowe prowadzenie sprawozdawczości finansowej, w tym sporządzanie sprawozdań finansowych,
e) prawidłowe dokonywanie rozliczeń finansowych nadzór nad całokształtem prac inwentaryzacyjnych i rozliczanie inwentaryzacji,
2) wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi,
3) dokonywanie wstępnej kontroli,
4) opracowanie planu finansowego Domu i jego zmian,
5) planowa i terminowa realizacja zadań w zakresie planowania i sprawozdawczości budżetowej,
6) sprawowanie nadzoru wynikającego z funkcji głównego księgowego Domu nad mieniem i wydatkami jednostki,
7) nadzór nad sprawami płacowymi oraz ubezpieczeniami społecznymi.
Do zadań opiekuna należy:
1) organizowanie bezpiecznego pobytu uczestników zajęć,
2) pomoc przy czynnościach samoobsługi np. toaleta, czesanie, golenie, robienie makijażu itp.,
3) pomoc przy czynnościach dnia codziennego - trening dnia codziennego np. pranie, prasowanie, gotowanie, zmywanie, sprzątanie itp.,
4) wspólne przygotowywanie posiłków,
5) prowadzenie działań zmierzających do podtrzymania i rozwijania umiejętności samodzielnego życia,
6) pomoc w wypełnianiu druków urzędowych,
7) pomoc przy korzystaniu z szatni; rozbieraniu, ubieraniu, zmianie odzieży itp.
Zadania pozostałych specjalistów zostaną określone zgodnie z planem pracy i programem działalności, uwzględniając potrzeby seniorów.
Szczegółowe obowiązki dla poszczególnych stanowisk pracy określa Kierownik Domu w zakresach czynności.
Decyzję w sprawie skierowania Seniora do Domu wydaje Kierownik Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sławkowie z upoważnienia Burmistrza Miasta Sławkowa po przeprowadzeniu wywiadu środowiskowego w miejscu zamieszkania Seniora.
Pobyt w Domu jest odpłatny.
Informacja dotycząca odpłatności za miesięczny pobyt w Domu zamieszczona jest w decyzji,
Wysokość odpłatności jest uzależniona od sytuacji dochodowej Seniora kierowanego do Domu.
Decyzję odnośnie terminu przyjęcia do Domu podejmuje Kierownik w porozumieniu z osobą
kierowaną, jej opiekunem lub rodziną.
Osobom po raz pierwszy skierowanym do korzystania z usług Domu decyzję administracyjną o skierowaniu do Domu wydaje się na okres nie dłuższy niż 3 miesiące, w celu przygotowania indywidualnego planu wspierająco-aktywizującego oraz rozeznania potrzeb Seniora.
Okres na jaki Senior został skierowany może być przedłużony w zależności od potrzeb zainteresowanego.
W razie częstych nieobecności Seniorów trwających dłużej niż 10 dni roboczych w miesiącu, do Domu mogą być skierowane inne osoby, jednak w liczbie nieprzekraczającej liczby uczestników o częstych nieobecnościach.
Nadzór nad działalnością Domu sprawuje Burmistrz Miasta Sławkowa.
email: in@slawkow.pl tel.:508189185 , w dniu: 01‑01‑1970 01:00:00
Lp. | Rodzaj zmiany | article-history-date-create | Wytworzono przez | Wprowadzono przez | Akcje |
---|